Reklamácia a vrátenie tovaru
I. Úvodné ustanovenia a definície
- Reklamačný poriadok bol vypracovaný v súlade s Občianskym zákonníkom v platnom znení (ďalej len „Zákon“) a týka sa spotrebného tovaru (ďalej len „Tovar“), na ktorý sa v rámci záručnej doby uplatňujú práva kupujúceho z odpovednosti za vady (ďalej len „Reklamácie“).
- „Obchodník“ označuje obchodnú spoločnosť VMH - Material Handling s.r.o. a „Kupujúci“ je subjekt, ktorý uzavrel s predávajúcim zmluvu o kúpe tovaru.
II. Podmienky záruky
- Ak Tovar vykazuje zjavné vady, napríklad ak bol dodaný v poškodenom obale, kupujúci má právo tovar neprevziať. V takomto prípade si kupujúci zachováva nárok na riadne plnenie od obchodníka alebo na vrátenie kúpnej ceny podľa svojho výberu.
- Záruka sa nevzťahuje na poškodenie tovaru spôsobené kupujúcim, na používanie tovaru v nevhodných podmienkach, nesprávne zaobchádzanie, zanedbanie údržby alebo nesprávnu manipuláciu. Reklamačné právo zaniká aj v prípade, že tovar bol neodborne manipulovaný alebo upravovaný počas záručnej doby. Obchodník si tiež vyhradzuje právo nevracať peniaze za takýto tovar a nepovoliť jeho výmenu za iný tovar. Záruka sa uplatňuje aj pri záručných výmenách, pokiaľ nárok na záruku nezanikol do doby uplatnenia výmeny.
- Trvanie záruky sa riadi aktuálnymi ustanoveniami zákona.
- Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy v prípadoch, ktoré ustanovuje zákon. Odstúpenie od zmluvy nadobúda účinnosť voči obchodníkovi dňom, keď je obchodníkovi doručené písomné oznámenie o odstúpení.
- Odstúpením od zmluvy sa zmluva považuje za neuzavretú a obe strany sú povinné vrátiť všetko, čo si vzájomne poskytli.
III. Postup pri vybavovaní reklamácie
- Reklamáciu možno uplatniť e-mailom alebo osobne na sídle obchodníka.
- Ak nie je možné vykonať záručnú opravu alebo výmenu u iného subjektu ako predajca, obchodník zabezpečí opravu alebo výmenu sám. Po prijatí reklamácie obchodník zaznamená jej podrobnosti a vady tovaru v súlade s § 18 ods. 5 Zákona o ochrane spotrebiteľov. Kupujúci bude o výsledku reklamácie informovaný do 30 dní od podania reklamácie formou e-mailu, doporučenej pošty alebo iného písomného dokladu.
- Kupujúci môže požadovať opravu alebo výmenu v príslušných servisných strediskách, zoznam ktorých je uvedený na stránke www.vmhshop.sk.
- Obchodník rozhodne o reklamácii do 14 dní, v zložitých prípadoch do 30 pracovných dní od prijatia reklamácie. Po uplynutí tejto lehoty má kupujúci právo odstúpiť od zmluvy alebo požadovať výmenu tovaru za nový.
- Obchodník je povinný vyriešiť reklamáciu jedným z nasledujúcich spôsobov:
- výmenou tovaru za rovnaký alebo iný tovar
- vrátením kúpnej ceny tovaru
- poskytnutím primeranej zľavy z ceny tovaru
- odôvodneným zamietnutím reklamácie.
- V prípade, že je potrebné vrátiť tovar, kupujúci musí zabezpečiť jeho bezpečné zabalenie do vhodného obalu, ktorý bude chrániť tovar počas prepravy a spĺňa požiadavky na transport krehkých predmetov.
- Ak je tovar doručený poštou alebo kuriérom, osoba, ktorá ho prevezme, preberá zodpovednosť za jeho prijatie a správne vybavenie reklamácie.
- Zodpovedná osoba je povinná sledovať lehotu na uplatnenie reklamácie a bezodkladne informovať kupujúceho o výsledku reklamácie v stanovených lehotách.
- Po vybavení reklamácie kupujúci obdrží výzvu na prevzatie tovaru a reklamačného protokolu. Tovar môže byť doručený na základe dohody.
- Reklamačný nárok zaniká v prípade neodborného zaobchádzania alebo manipulácie s tovarom.
- Reklamácia sa nevzťahuje na tovar, ktorý bol poškodený po jeho doručení, ako je napríklad chladený tovar, ktorý nebol prevzatý v deň dodania.
- Ak kupujúci nájde v zásielke poškodený tovar, má právo na vybavenie reklamácie poškodeného tovaru. Poškodenie znamená úplné znehodnotenie tovaru, jeho rozbitie, vytečenie alebo nefunkčnosť. V prípade poškodenia obalu, ktorý neovplyvní použitie tovaru, nemusí obchodník uznať reklamáciu v plnej výške.
IV. Záverečné ustanovenia
- Ak kupujúci podáva reklamáciu, informuje o tom obchodníka a dohodne sa s ním na najvhodnejšom postupe pri jej vybavení. Obchodník na základe závažnosti reklamácie ponúkne kupujúcemu výmenu alebo vrátenie tovaru.
- Ak chcete reklamovať tovar, kontaktujte nás prostredníctvom e-mailu.
V. Záruka na tovar
- Záručná doba na tovar je 24 mesiacov od uzavretia kúpnej zmluvy, pokiaľ nie je pre konkrétny tovar stanovená iná záručná doba. Záručná doba plynie odo dňa prevzatia tovaru a potvrdenia potrebných dokumentov oprávnenou osobou. Pre súkromné osoby platí záručná doba 24 mesiacov podľa § 620 ods. 1 Občianskeho zákonníka. Ak kupujúci tovar kupuje na podnikateľské účely, záručná doba sa riadi podmienkami výrobcu podľa § 429 ods. 2 Obchodného zákonníka.
- Ak dôjde k výmene tovaru za nový, kupujúci obdrží doklad, na ktorom bude uvedený vymenený tovar. Záručná doba začne plynúť od prevzatia nového tovaru a platí iba na tento nový tovar.